Compass Jeep

Moda na jeepy ciągle trwa. Nie trzeba sie więc dziwić, że należąca do koncernu DaimlerChrysler firma Jeep zdecydowała się wprowadzić na rynek kompaktowy SUV. W swojej ofercie ma już większe auta segmentu SUV. Niektóre z nich to niewielkie terenówki – np. Jeep Wrangleer, inne, jak Grand Cherokee, czy Commander to prawdziwe „limuzyny terenowe”.

Doświadczenie Jeepa w tworzeniu takich samochodów jest ogromne, a więc pozostało jedynie zbudowanie auta, które sprosta oczekiwaniom tej grupy klientów, która do tej pory nie była zainteresowana zakupem Jeepa.

Taki właśnie jest model Compass. Pomimo podobieństwa do rodziny Jeepów należy ono do tej klasy, którą czasem określa się mianem „bulwarówek”- samochodów o stylistyce nawiązującej do aut terenowych.

Najtańsza wersja Compassa wyposażona jest tylko w napęd na przednie koła. Za możliwość jazdy z napędem 4×4 trzeba zapłacić więcej. Najtańsza wersja kosztuje w USA około 16 tysięcy dolarów, zaś droższa Limited (z napędem na cztery koła) – 20 tysięcy USD.

Do napędu auta przewidziano tzw. silnik światowy o pojemności 2.4 litra i mocy 172 KM ze zdwojonym układem zmiennych faz rozrządu. W europejskiej wersji Compassa oferowany będzie również 2-litrowy turbodiesel o mocy 140 KM.

Samochód ma w standardzie 5-stopniową ręczną skrzynię biegów. W wersji Limited dostępna będzie także przekładnia bezstopniowa CVT2 wyposażoną w funkcję AutoStick umożliwiającą ręczną zmianę sześciu symulowanych przełożeń.

Authors
Top